چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد روند قطع آنتن آیفون‌های۱۴ و ۱۵ قاچاق آغاز شد.

آیفون

به گزارش همشهری‌آنلاین، حمیدرضا دهقانی‌نیا گفت: با توجه به پیگیری‌های جدی ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز از اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقداماتی در این راستا صورت گرفته است و اخیرا شاهد نتایج آن هستیم. وی افزود: البته اقدامات مورد نظر در این خصوص هنوز تکمیل نشده است و همچنان در حال پیگیری هستیم تا موارد مورد نظر به‌طور کامل به مرحله اجرا برسد.

او در پاسخ به سؤالی در مورد آمار واردات ۵۰۰میلیون دلار آیفون۱۴ و ۱۵ قاچاق که توسط یکی از انجمن‌های تخصصی اعلام شده است گفت: این دسته از آیفون‌ها رجیستر نمی‌شود و در نتیجه آماری از آن وجود ندارد. دهقانی‌نیا تأکید کرد: انجمن‌های صنفی نیز آمار کشور را احصا و اعلام نمی‌کنند و چنین مسئولیتی نیز ندارند؛ بنابراین نباید در حوزه‌های غیرمربوط دخالتی داشته باشند.

سؤال اصلی اما این است: گوشی‌های تلفن همراه ۱۴ و ۱۵ با برند آیفون از چه مسیری وارد کشور شده و رجیستر می‌شوند؟ به‌رغم ممنوعیت واردات این گوشی‌ها در شبکه‌های اجتماعی و حتی برخی سایت‌ها به‌صراحت اعلام می‌کنند که رجیستری این گوشی‌ها را بدون مشکل تضمین می‌کنند.

به گزارش همشهری، این اقدام با دریافت مبلغ دست‌کم ۱۵میلیون تومان از مشتریان صورت می‌گیرد و باید دید با این تصمیم جدید آیا آیفون‌های۱۴ و ۱۵ از سرویس آنتن‌دهی خارج خواهند شد یا راهی برای دور زدن پیدا می‌شود.

کد خبر 876188
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha